2013. február 27., szerda

beszédvizsgálóban

Ma délelőtt mentünk a beszédvizsgálóba (Beszédvizsgáló Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság és Gyógypedagógiai Szolgáltató Központ 11 kerület) mert az ovis logopédus szerint Bálint "nehéz" esett. Ennyit tudtam én. 11 re mentünk kb 10 perc késéssel behívtak minket, Bálint játszott amíg a hölggyel beszélgettem. Kérdezte tudom e miért vagyok itt a gyerekkel, de nem tudtam a pontos igazi okát majd felvilágosított, hogy a logopédus nénink szerint Bálintnak külön speciális ovi lenne jó. Pislogtam s csak pislogtam...Mindent kikérdezett majd értetlenül nézte a papírját, hogy milyen mozgásbeli problémákról irt a nő neki, mert hiszen a gyereknek nem lát ilyen féle problémákat. Behívott egy szintén nagyon szimpatikus hölgyet egy mozgásterapeutát aki 10 perc alatt leszűrte, nem érti MIÉRT IS KELLETT NEKÜNK IDE JÖNNI?????? se beszédileg sem pedig mozgásilag semmi eltérés nincs a gyereknél, teljesen normális, de mondta, hogy természetesen megvizsgálják A-Z-ig Bálintot. A logopédus hölgy, aki ennek az intézetnek az igazgatója mellesleg elképedt, amikor meglátta a logopédus füzetünket. Az arcára volt írva amit gondolt, s majd a szavai mindent elárultak. A logopédusunk olyan feladatokat csináltat a gyerekkel ami nem éppen neki valóak, hiszen 4 éves s ezek iskolai előkészítő feladatok. Csodálkozik, hogy ezekkel a gyakorlatokkal nem jut 5ről a 6ra? elképesztő. Mondtam a hölgynek, hogy én elhiszem amit mond, s el is fogadom, de én mint anyuka s laikus nem értek hozzá s én bíztam s bíznom is kellett a logopédusunkban. A vizsgálat alatt végig benn voltam, élménydús volt. A 3 órás vizsgálatot Bálint lezavarta 1.40 perc alatt, olyan jól tudtak haladni. 1x tartottunk 5 perc pisi szünetet. AZ értékelésen örült a kicsi szívem, melyik anyuka nem szereti, ha dicsérik a gyerkőcét:))) Bálint most 4 év 4 hónapos. Átlagos szókincsű, bár használ már pár változatosságot eredményező szavakat s ezeket jól elő is tudja hívni. Beszédileg teljesen normális. Logikai, memóriailag a gyerek 6 év 7 hónapos nagyfiúnak felel meg. IQ-ja 116 (115- 120 közé teszi) átlag feletti. :) Nagyon jól kimagyarázta magát, ha egy egy szó nem jutott képről eszébe, olyan következtetéseket von le a gyerek, ami el sem hangzott, (mese hallgatás után beszélgettek a meséről). Mindig is tudtam hogy okos gyerek, de most papírunk is van róla. Végezetül kaptunk egy papírt, hogy a gyereknek semmi keresnivalója problémás beszédű gyerekek között. A hölgy ekkor is el volt képedve, hogy azért mert nehezebb a beszédtanulása (a tavaly kiderült orrmandula probléma volt az oka)megfelelő feladatokkal kéne a gyereket beszédileg segíteni, nem pedig lepasszolni gyakorlatilag. Tanulságos volt a mai nap. Higgyünk vagy ne higgyünk az ovis logopédusnak??? Nem értem, ha az én szakmámat nézem ugyan úgy csinálja alaki a mindennap munkát bármely egyetemen is végzett az országban. Hogyan lehet ekkora különbség a logopédusok között????

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lilypie Third Birthday tickers