2013. február 24., vasárnap

menza ellenőrzések 2013

Sokat beszélnek mostanság erről, hogy országosan ellenőrzik az ovis és iskolai menzákat. Ennek én örülök, mert biztos nagyon sok helyen vannak "bajok". A bölcsiben is, mint itt az ovinkba viszik minden nap az ebédet a kerületbe, a hét elején a szülők is olvashatják melyik nap mit is kap a gyerek enni. Kb 460 Ft-ot fizetek Bálintnak / nap ez a teljes áru térítési díj. Napi 4x kapnak enni: reggeli, tízórai, ebéd s uzsonna. Mi eszünk reggelit itthon s uzsonnát miután haza jöttünk. Az ételeket még nem láttam, de az ovó néni szerint felejtős, nem túl jó. A kiírást olvasva olyan kb, mint amikor én voltam ovis. A kedvencem amikor egész nap szénhidráttal tömik a gyereket, Reggeli kenyér + valami, ebéd tésztaleves, krumplis tészta vagy valami hasonló s uzsira ismét valami jó kis szénhidrát. Nálunk nagyon jól működik az a rendszer, hogy minden napra ki van írva kinek kell vinnie gyümölcsöt, zöldséget. Így legalább abban biztosak lehetünk, hogy esznek gyümölcsöt, bár itthon még naponta eszik almát, banánt stb., mikor mit lehet venni szezonnak megfelelően. Hallottam, hogy itt káposztásmegyeren van egy magán ovi ahol bio ételt főznek s alig 2-3 ezer forinttal több a havi költség, mint most nekünk a közétkeztetés terén. Az ízét dicsérik, változatos a étel. Szerintem nem mindegy hogy mit esznek a legkisebbek, hiszen ez meghatározó lesz nekik az életük folyamán. Sok ovis/iskolás gyerkőc a brokkolit, karfiolt s a többi nem túl közkedvelt zöldséget nem ismerik (kivéve burgonya, répa stb) s nem szeretik. Remélem ennek a menza ellenzőzéseknek azon túl, hogy büdös az étel, a borsólevesben nincs borsó vagy nylon van a levesben (ezeket lehet hallani) lesz következménye s kiderül amelyik ovi -iskola hogyan is teljesített az étel tekintetében. Nálatok milyen az étel az oviban / iskolában????

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lilypie Third Birthday tickers