2009. szeptember 25., péntek

hiszti -miszti

Alapjába véve jó gyerek vagyok, csak szeretem ha minden úgy van, ahogy azt én elgondolom. De nem mindig van ez így. Van amit nekem se szabadna, de állandóan megkockáztatom...hihihi anya nagy örömére. HA beteg leszek akkor nagyon hisztis vagyok már ébredés után is, azt akarom, hogy anya kezében legyek állandóan, anya ekkor már tudja, beteg leszek.
Ha fáradt vagyok az más hiszti, de azt az igazi hisztit még ne produkáltam, amit anya kicsinek rendszeresen űzött a nagyszülőknek, igaz?
Íme egy kis bejegyzés a hisztiről...
A hisztit a pszichológiai könyvek szerint a rövid távú frusztráció okozza, s a kudarc élményéből fakad. Ilyenkor a gyerek nagy belső feszültséget él át.

Valóban, akkor, ha ez nem jár közvetlen életveszéllyel - nem az úttest közepén kezd hisztizni a gyerek -, hagyják nyugodtan, és igyekezzenek tudomást sem szerezni az eseményről. Ha látja a gyerek, hogy dühösek vagy idegesek emiatt, akkor elérte célját, mert érzelmi reakciót váltott ki. A legrosszabb, ha miden erővel igyekeznek rájönni hisztijének a kiváltó okára, s a gyermek kívánságának eleget is tesznek, mert akkor a kicsiben rögződik az a tapasztalat, hogycéljai elérésének ez a módja.

Tehát próbáljanak tudomást sem venni a hisztiző gyermekről, viszont ha abbahagyta, maximális odafordulással és szeretettel kell bánni vele, és csak akkor próbáljanak eleget tenni kívánságának, ha az nem irreális -, vagy ha már nagyobb egy kicsit, akkor nagy-nagy szeretettel próbálják megmagyarázni, hogy miért nem lehet.

Tudom, hogy rendkívül kellemetlen, ha az utcán a földön fekszik az éktelenül síró gyermek, s a járókelők elítélően méregetik a "kegyetlen" szülőt, vagy még jó tanácsokat is adnak, de gondoljanak arra, hogy "kibicnek semmi sem drága". Néha, főleg fiatalabb korban az éppen csak elinduló hisztizésnél beválhat a figyelem gyors elterelése.

A hisztizőnek mindig szüksége van "vevőre", tehát elég gyakori, hogy épp annak az édesanyának hisztizik leginkább, akihez a legszorosabb érzelmi szálak fűzik.

Nem lesz-e baja a gyereknek, ha a fejét dühében a földhöz verdesi? Ilyen eredetű maradandó sérülést még nem láttam. Úgy tűnik, azért kellő óvatossággal, inkább csak látványosan csinálják ezt a mutatványt.

A hisztinek egy egészen szélsőséges esete, amikor a kisgyerek elkékül, megmerevedik és nem vesz levegőt. Ez szaknyelven az affekt apnoe. Ez elég ijesztő kép, s addig, amíg az ideggyógyászati kivizsgálás alá nem támasztja, hogy csak erről van szó, ne is nyugodjanak meg!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lilypie Third Birthday tickers